Tuesday 25 June 2013

MUZIK - GREEN DAY

Hello semua. Hari ini nak borak sikit pasal muzik. Okay semua orang ada lagu genre dan artis kegemaran sendiri. Ini cerita sikit pasal Band favourite aku. Band ini berasal dari California, USA. Nama Band Green Day. Yup folks ! Green Day terdiri dari 3 orang lelaki yang sangat meminati muzik punk. Green Day benyak memainkan lagu Pop Punk. Green Day dah ditubuhkan pada tahun 1988 tetapi pada zaman lewat 90an nama Green Day baru meletup. Antara Lagu yang hits dikalangan peminat ialah american idiot, 21 guns, wake me up when september ends. Green Day telah menangi banyak award. Ketika ditemubual, ahli anggota Green Day memberitahu bahawa sumber inspirasi mereka ialah band-band seperti The Ramones, Sex Pistols, The Clash dan band-band Punk yang lain. Apa yang aku minat pasal Green Day ialah lirik lagu dan muzik yang sangat cool dan kebanyak lagu boleh direlatekan dengan diri aku. Antara lagu favourite aku ialah Basket Case. Okay semua next week kita borak pasal Band yang berasal dari England yang aku suka. Ini sedikit beberapa gambar dari Green Day


 
 
 
  
 
 


Melodi yang indah dan best hanya difahami oleh pengemarnya :) jiwa rock





No comments:

Post a Comment