Saturday 3 August 2013

BOLASEPAK - OLYMPIQUE DE MARSEILLE

Salam semua. Seperti biasa hari ini aku nak cerita pasal kelab bolasepak. Kelab bolasepak yang akan aku cerita pada hari ini ialah olympique de marseille. Kelab bolasepak ini adalah antara kelab bolasepak yang paling berjaya dan terkenal di Perancis. Peminat kelab ini juga amat ramai sekali. Kelab ini diasaskan pada tahun 1899. Nama stadium kelab ini ialah Stade Velodrome. Nama gelaran popular kelab ini dikalangan peminat ialah Les PhocĂ©ens (The Phoenicians). Kelab bolasepak ini telah berjaya melahirkan bintang bolasepak berbakat besar. Aku minat tengok corak permainan yang dipamerkan kelab ini kerana ia tidak pernah membosankan aku. Okay sampai disini sahaja bicara kita. Minggu depan aku nak bercerita pasal kelab bolasepak yang berasal dari Belanda. Sebelum berpisah ini ada sedikit gambar
 
c
 

 
Aku suka warna tema pasukan ini iaitu biru dan putih





No comments:

Post a Comment